Etiketter

måndag 9 maj 2016

Bilen

Bilen

Material

*Två blom-pinnar.
*fyra cd skivor.
*en aloe Vera flaska.
*Kartong.
*Lim
*A4 papper.
*gummiband.
* 2st batterier.
*1 batteri hållare
*1 motor/motor hållare.
’2st glasspinnar

Dag 1.

Jag började med att välja ut mina material alltså en aloe Vera falska samt som pinnar och cd skivor. När jag fick en idé om hur bilen såg ut så började jag rita min ritning. Jag kollade på andra bilar för att se hur det går som snabbast och jag drog inspiration från en bil med cd skivor som däck. När det kom till min ritning så ville jag att den skulle vara så realistiskt om möjligt så jag mätte ut alla mått och jag försökte rita den i en 1:1 skala fast det vart mindre på grund av papprets storlek

Dag 2.

Jag fortsatt att rita min ritning och när jag blev klar så tog jag ett ritnings-blad och renskrev/ritade den. Jag skar även upp långsidan av aloe Vera flaskan. Jag ritade även vart batterierna och motorn skulle vara, jag valde att göra ett bakhjuls drift.

Dag 3.

Jag tog en syl och en skruv och truck in vart pinnarna till hjulen skulle vara, när hålen var stor nog för att pinne skulle kunna rotera så drog jag ut den bakre delen. Jag började jobba på min rem axel där gummibandet skulle fastna, när jag var klar satt jag fast den på pinnen och jag började limma fast hjulen med hjälp av kartong.

Dag 4.

Jag satt fast de två sista främre däcken och lät de fastna, sen gick jag tillbaka med mer lim så den skulle bli mer stabil. Sen testade jag att sätta fast motorn och batterierna. Jag började testa min bil fast den kunde knappt rulla, testade att flytta på motorn fast det verkade inte fixa det. Jag gav upp med att bilen kunde långsamt åka fram.

Dag 5.


Jag dekorerade min bil med bilder av ankor och limmade fast min motor igen, jag rasade och vann 1 gång fast förlorade nästa. Allt som alt var min bil inte den bästa, den var obalanserad och för tung. Om jag fick ändra skulle jag byta chassi samt som däck och vevaxel. Jag glömde att ta bilder och den är nu kvaddad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar