Elev 1 har gjort några slarvfel och han hon eller hen förklarade onödiga saker. Elev 1 har
också blandat detta med lite ologiskt tänkande de har visat att de inte riktigt förstår hur
man räknar potens samt som multiplikation med decimaltal fast de har visat att de förstår
negativa tal fast de har gjort ett slarvfel igen på hans/hons idé om termometern. Elev 1 har
visat på en lätt nivå varför man skriver gogool i potens form.
Elev 2 Har enkelt förklarat vad en potens är och hur man räknar det fast hen har också använt fel tecken samt som att hen inte har skrivit allt som de borde ha gjort fast vid ett tal om potens så har de misslyckat hårt de har visat viss förmåga inom multiplikation med decimaltal och negativa tal. Elev 2 har dock inte visat förmågan om gogool och hur/varför man skriver det så.
Elev 3 Har väl förklarat vad en potens är och hur man räknar i dess vägar det ända fel var att hen använde fel tecken fast det är bara ett enkelt slarvfel. Hen har också visat förmåga inom multiplikation med decimaltal och har väl förklarat hur man ska tänka. Hen har också visat han/hons förmåga inom tal uppfattning samt som negativa tal, denna elev har väl förklarat varför man skriver gogool i potens form på ett välutvecklat sätt.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar